EPISODES OF MY THOUGHTS


Nur Aleeza Amjah . 18 years old scientist
Currently a university student so maaf zahir batin awal awal aku cakap pasal blog aku sepi sangat
Interested ? Click on blue bird down here to follow me :)



Masayuizzati. Iffahizzah. Linana.

April 2010 May 2010 June 2010 July 2010 August 2010 September 2010 October 2010 November 2010 December 2010 January 2011 February 2011 March 2011 April 2011 May 2011 June 2011 July 2011 August 2011 September 2011 October 2011 June 2013

Layout is coded by Cia, Blog / Blogskins.
Inspirations from Bloodcast. Banner by The Fading Night
Made In Japan Saturday, December 11, 2010 @ 9:12 AM
Salam my dearest :)

Lama suda tidak update blog ni kan . .
haha , kmu tidak prasan kan =.=

Selama seminggu aku cuti utk cari
THE PERFECT BOYFRIEND
sama family aku . Mama aku ckp, brliau mau cucu cepat .

oke . suda malas aku mau intro panjang panjang so aku mula kan
*aku malas mau letak semua pic aku aku ambik letak sini , jadi aku letak satu pic & ceritakan kmu experience ku*

Day One : Ini pagi first day aku pijak tanah jepun yg dulu nya perna jajah neg. kita . Malam sebelum nya kami sampai di hotel jam 11 pm *masa jepun* . Penat gila ow , dalam kapal selama 6 jam . aku tidak ble tido pasal aku guna lens , tapi nasib lha a entertainment dlm kerusi tuu . Aku tengok wayang Percy Jackson tu , and some comedy shows . Bila suda landing , ble rasa mcm ada 12 aircon menghapad aku yg bersuhu 16 Celsius pastu angin nya kuat betul !
Pagi ni , kami akan mula kan adventure tapi kena makan dulu breakfast .

Kami kena bawa ke Disneyland :D . BEST . Kami naik mcm mcm rollercoaster . Tapi dua benda aku tidak suka . Satu sesak gila ow mcm tidak ruang pun untuk brjalan . Dua line dia panjang
siot ! Ada satu ride , kami Q selama 1 jam setengah hanya untuk merasakan rollercoaster dia selama 5 minute . But it was worth it . Yealah , di KK mn ada Disneyland .
BOO . BOO .

ttp bila suda malam suhu lagi menurun , bermula lah kesengsaraan kesejukan

Selepas balik dari Disneyland , kami tidak terus pegi hotel . Kami singgah di Toyota showcase , itu ka kena panggil ? aku pun x tau lah . Kalau pasal kereta ni , aku tunjuk muka derk . Muka yg yg tidak hormat org , boring ow . Begini ka rasa nya klu boyfriend teman kan girl dia pegi shopping . So bila time mw balik dri tempat kereta tu , aku dan mama jalan awal . Jadi sempat lah kami ber photoshoot di tangga , nasib tiada saksi kecuali Allah :)
Then kami balik hotel lah . Yaw , aku tidak tidur ow . Terlintas segala hantu jepun yang aku pena tengok .Pocong pun ada juga ! cuma pocong aku mata dia sepet dan hidung dia mancung .

Day Two : Hari ni free day :) Tour Guide kami ambik cuti so kami jalan sendiri lh . Kami pegi Shinjuku , bukan shopping but just window shopping . Huuhh , mahal gila ow ! Tarik hingus ja nampak harga dia =.= . So kami exercise kaki ja lh . Lupa kan Pavilion d KL tu , sepa yg tamberang ckp besar beli barang kat sana tu . Woi ! Kmu shopping lh di Jepun , msuk koma kmu . So dont temberang ckp kmu shopping kat Pavilion . Ada time ni , kami masuk cafe . CUTE ow , pelayan pun cute cute :) Kami hanya ddk sna selama 30 minit dan order 3 Orange Juice 1 Lotte 1 Icecream . convert to Ringgit = RM130 . Jumpa juga aku budak lelaki Handsome2 siap ambik gambar lagi ! Smart oi , dgn earphone and muka putih :D . Be my bf lh ~

Day Three : Tour balik . Kami pegi Tokong d Asakusa . Jalan jalan sna , teringat pula movie Virgin Snow . Baik kmu tgk tuu , best :) Pastu banyak couple ni . Yang cun cun ni . Jealous lh bh , pastu perempuan dia banyak yang pendek pendek bh , pakai sky high heels lagi . Aku rasa kecik , 98% perempuan Jepun Slim Slim ow . tergoda sikit =.= Tapi yang best nya kan pasal tempat tuu . bole di katakan murah sikit kalau untuk jual souvenir lh . Ada Kimono dia ni cantik tapi aku tidak suka SILK . Last last aku beli Yukata*pejama tradisional* dengan potongan harga :)
Convert : RM40 , lebih kurang begitu lh . Additional , aku dpt tgk schoolboys . Nope , dorang sdg sekolah sekarang tapi bukan belajar hadap muka cikgu tpi buat fill trip . Jadi sesak terus ni , aku aku dpt juga lh senyuman manis tahap Forrero Roce dorang tuu . Rindu pula bila terkenang balik .
Day Four : Mt Fuji ! Here were come ! Damn its cool like crap , I mean . . . . YES its cold like crap ! Time ni , mood aku tidak stabil pasal aku datang haid *malas mw ckp uzur , nnt kmu ingat aku tua pula =.=* Sebelum aku pegi Mt Fuji , kami pegi mcm pasar . . . lebih kurang begitu lh . Macam macam dia jual , makanan gitu . Okey , perjalanan pegi Mt. Fuji ambik masa 40 minit so dgn baik hatinya Tour Guide bagi kami chance untuk sambung tidur . Tapi masalah aku tidak bole tidur gara gara aku pakai Contact lens , jadi aku buat concert sendiri lh featuring BEAST :D
DooJoon . . . . Pandangan perjalanan kami pegi sana mmg breath taking lha Klu Professional Photographer di sana mmg 3 hari 3 malam dia stay sna .

*Berjiwang sekejap sambil menikmati pandangan Mt Fuji*

Keadaan muka aku di Mt Fuji , Kesejukan . Ada aku jumpa Hello Kitty pny Patung yg besar punya :) Kawaii lorh

Day Five : Lawatan pegi Temple d ________ aku lupa nama nya , grr . Cantik cantik pokok pokok dia warna merah , I LIKE . Ini dia sneek peek



Day Six : Kami tengok Kimono Fashion show , siap mengurat lagi ow haha ckp aishiteru ja pastu tapuk kepala . Kami berpeluang naik bullet tren pegi Osaka .
YAW ! Habis Bershopping d sana :))
Tempat pling murah lh well , Harga dia boleh di terima hati lh
Aku beli jacket and topi . Kesemuaanya RM200 , mati lh kan dgn harga jepun ni . .
Well , hari seterusnya aku jadi jajal . Buka tudung , tpi aku kc msuk rambut kedlm topi
abang aku komen , aku mcm budak lelaki ttp nasib eyeliner selamat kan aku untuk ada unsur perempuan .


Muka keboringan di dalam bas . Macho :)

Di station tren . Muka bida , jgn komen =.=
Di bawah ni , schoolboys . Random ow and open lagi ni dorang
jgn fikir negative okey .
Ada juga yg handsome ow




Leave me a rose | 0 roses left.